Akon & Michael Jackson



Akon och Michael Jackson spelade in en låt tillsammans som heter "Hold my hand".

Akon gjorde en intervju med journalisten Michael Pilz innan MJ dog, där han berättade om samarbetet, här är ett utdrag ur intervjuen (har översatt själv så ha överseende och gör det inte till en big deal om jag har översatt fel) :

Michael Pilz: Hur var samarbetet med Michael Jackson?

Akon: Det var den största erfarenheten i mitt liv: Att få jobba med en artist som har inspirerat mig mest. Han påverkade alla som kom efter honom. Och sen fick jag träffa honom och veta vem han var. Jag fick veta hur han tänker. Han är lysande! Han över allt annat.

Michael Pilz: Hur kommer det sig att du fick chansen att samarbeta med MJ?

Akon: Tja.. Jag vände mig till Peter Lopez, som tar hand om allting till Michael. Han berättade för mig att Michael hade jobbat på ett nytt musikaliskt koncept under en lång tid. Jag skojade: Wow, jag vill vara en del av det. Han tog verkligen kontakt med Michael. Jag kunde knappast tro det. En dröm. Jag vet inte, förresten, hur Michael fick den negativa och dåliga "imagen" som omger honom idag.

Vill ni läsa hela intervjuen, tryck här.



Låttips från Johanna Ringh!

Kommentarer
Postat av: johanna ringh

åå, tack för att ni la till mitt namn :D <3 all kärlek till er <3puss

2009-08-23 @ 02:24:54
URL: http://sweethoneybee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0