Läsar-förslag


Nån ville att jag skulle skriva om nån MJ-låt och vad den handlar om osv :) Så nu gör jag det.

Smooth Criminal - MJ
Den sjunge singeln från albumet "Bad" och det speciella med den låten är att i videon så lutar sig MJ och hans bakgrundsdansare framåt överdrivet långt som inte går egentligen. Men MJ har sagt att de uppfunnit och användt speciella skor som gör så att man fastnar på nåt sätt i dansgolvet och gör att det blir möjligt. "The lean" kallas det. MJ har uppträtt låten på sina världsturnéer så som "Dangerous tour", "Bad tour" och "History tour".

Låten ska utspela sig i en gammal nattklubb i Chicago på 40-talet där Michael sjunger och dansar omkring. Den finns en lång och en kort verision av låten, "Moonwalker version" är den långa och den vanliga som är kort. Den långa är som en kort film där MJ är med nåra barn och dom hittar ett ställe där en "ond" man  är och hans plan är att försöka göra alla människor höga på knark (HAHAHA låter så jävla.. skumt), och då försöker han ta ett av barnen som är en flicka och sätta en knarkspruta i henne, och då kommer MJ och ska rädda henne och det är därför han sjunger "Annie, are you ok? So Annie are you ok? Are you ok, Annie?" Och han menar i låten att knarkgubben är en "smooth criminal". Den låååånga verisionen finns nog bara i filmen "Moonwalker", så se filmen om ni verkligen vill se hela :)



Här gör MJ "The lean"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Läs om pride festivalen och om vår upplevelse i paraden på min blogg



http://jupanus.blogg.se/

http://jupanus.blogg.se/

http://jupanus.blogg.se/

http://jupanus.blogg.se/

2009-08-02 @ 18:12:36
Postat av: Anonym

Jag viste inte att dom sjöng Annie are you ok och så och det roliga är att jag heter Annie :)

Fin blogg :)

2009-08-02 @ 20:49:55
Postat av: Anonym

Det stod på Afton bladet typ assistenten gav jackson dödsprutan fast jag läste inte det andra. Vet ni något om det? Kan ni inte skriva nått om det?

2009-08-03 @ 13:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0