Svar på era frågor!

Oj vad mycket frågor det blev! då svara vi på dom nu, vi kallar oss A och B.



Om någon pratar om Michael, vad blir du gladast av att de säger?
A: Jag blir nog gladast när dom berättar om hur bra person han var, älskar att höra det.
B: Samma här. När folk säger att dom tycker om honom.

Om du fick träffa MJ och ställa en enda fråga, vad skulle du fråga då?
A: Jag skulle nog fråga hur han klarar av allt och fortsätta lé trots allt som har hänt,hur han kan vara en sån otroligt bra människa.
B: Oj shit vad svårt. Jag skulle nog fråga hur han kan vara så stark och orka med all skit han får ta, och vilken låt av alla hans låtar är hans favorit.

Skulle du bli glad om du fick veta att MJ lever och han har lurat oss alla?
A: Jag skulle bli glad att han lever, men skulle nog undra hur han kunde göra så och varför han gjorde så.

B: Ja, på ett sätt. Och nej, på ett sätt, för det är folk som till och med har tagit självmord på grund av att han dog, och om han skulle komma tillbaka helt plötsligt så har han ju gjort så att folk tagit självmord, skulle nog bli besviken. Men han är ju redan begravd så det är ingen chans, och jag tror aldrig han skulle göra så.

Vilken av hans låtar tycker du har bäst budskap?

A: Heal the world, tycker männsikor ska ta åt sig av den, för det är precis det han ville och det är den regeln alla borde följa.

B: Heal the world & Man in the mirror.

Vilken av hans låtar skulle du helst dansa till på en fest?

A: Shake your body down to the ground

B: Samma! Fast alla låtar, utom dom lugna, det blir ju lite svårt och dansa till lugn musik. Men typ, the way you make me feel, thriller, m.m.

Berätta om hur du upptäckte MJ och hans musik?
A: Jag såg att många snackade om honom, och blev intresserad om vem han var. Så jag lyssnade på låtarna, läste om vad han gjorde för världen, granskade texterna han skrev och sen blev jag helt fast !(Jag måste tillägga att man har ju växt upp med musiken som B säger, och jag har alltid gillat det!)


B: Min pappa älskar Michael Jackson och han har lyssnat på honom sen jag var liten, så jag har liksom växt upp med hans musik. Sen så visade pappa mig ett klipp på när han uppträdde Billie Jean live, och då tyckte jag att han var grym. Sen nu för ett tag sen så var det så många som snackade om honom, och min pappa började lyssna på hans musik mer igen, och då blev jag liksom mer intresserad. Så läste jag om alla bra saker han har gjort, och blev också fast.

Vad skulle du göra om du fick träffa MJ och sitta och prata med honom & så?
A: Jag skulle vara helt Speechless :P skulle inte fatta att jag levde, men jag tror att jag skulle förklara för honom hur mycket han är älskad. För han bara gav och gav och öppnade sig men fick inget tillbaka..

B: Jag skulle nog fan svimma. Vem skulle inte? Sen skulle jag typ dö av lycka.

Vad heter MJs apa? :) Och nu Världens svåraste fråga: Vilken låt är eran favorit låt från MJ?
A: Bubbles. Haha den är verkligen världens svåraste! Den svarar jag på en annan dag för det går inte!
B: Har så många så jag kommer inte på alla. Men min absoluta favorit är billie jean, så jävla grym.


Vilken är eran favorit musikvideo med mj?<33
A: Min är Say Say Say tror jag, love it ! Men hetast är nog Come Together, melting.
B: Klassikern :D Thriller.

I vilken ålder tycker ni att MJ var bäst som artist och så? :)
A: Under hans aktiva år har han alltid varit lika bra tycker jag, på olika sätt men han har alltid haft sin egna samma stil när han dansar och sjunger.
B: Hela tiden, innan han la ner sin karriär. Men thriller - dangerous om man måste välja.


Hur kände du när du fick reda på att MJ hade gått bort? Reagerade du på ett speciellt sätt?
A: Det kändes som ett hugg i hjärtat, ni vet när man blir ledsen och chockad samtidigt? Så kände jag när jag såg framsidan på tidningen.

B: Jag fick reda på det mitt i natten och så var jag helt död, sen när jag fick reda på det så fick jag värsta chocken. Kunde inte tänka mig det, blev ledsen och chockad.


Tror ni han var välhängd? :D
A: Absolut. :D
B: HAHA! Arå.


Vad tycker NI att vi kan göra för att världen ska inse att MJ var fantastisk?
A: Jag tycker att man borde ha någon program över hela världen som förklarar ALLT bra Michael gjorde.

B: Alla tidningar borde sluta skriva massa jävla skit, och börja skriva om det bra han gjorde. Alla skulle tjäna på det, lovar ;)


Tror ni att det kommer födas ett underbarn till som MJ?
A: Inte som MJ nej, men underbarn föds väl !
B: Knappast :)


Hur tror ni att MJ var som person?

A: Rolig humor,otroligt omtänksam och kärleksfull.
B: Rolig, snäll, hjälpsam och en sån som bryr sig väldigt mycket om andra människor.


Vad skulle ni göra för att han skulle komma tillbaka?

A: Offra min själ.
B: Ojoj, mycket.


Tror ni att han hade samlag med barn?
A: NEJ , mer vill jag inte säga för att det är ett nej rakt igenom .
B: Nej! Verkligen inte. Det är bara att söka på google "jordan chandler lied", så får ni upp hela historien.


Vem av hans bröder tycker ni är "2:a",efter MJ?
A: Tito, då menar jag som fortsatt efter jackson 5. Lite iallafall!
B: Den minsta, han var så gullig :) Randy.


Vad tror ni kommer hända med barnen? Kommer de få samma fruktansvärda liv som sin underbara far? Kommer de att leva mer normala liv?
A: Jag vet inte, om dom hamnar hos Joe så kanske. Men tveksamt.
B: Hoppas inte det :o Men jag tror samma som min bloggpartner hehe.


Vart kan man få tag på skivor med Michael Jackson?
Svar: Tradera, i massa skivbutiker, blocket, internetbutiker som CDON.com !


Vilken egenskap tycker ni var MJ:s bästa?
A: Om du menar på scenen så är det klart hans dans och sångröst, hans närvarande på scenen. Personligheten tycker jag samma som B.
B: Att han var så omsorgsfull, och brydde sig om alla.


Har MJ förändrat er som personer?

A: Ja, på mitt sätt att tänka lite. Att inte ha fördomar om alla och att man ska ta vara på det man har och inte ta något förgivet, för en dag kan man förlora det.

B: Ja. Han sjöng om att vi måste rädda världen, göra den till en bättre plats, och det har jag insett.


Vilken tycker ni är den bästa "lugna" låten med MJ?
A: Får jag säga 3 stycken ? haha det går inte med bara 1. Men I need you. Och låtar han sjunger själv är Heal the world och Will you be there, kommer verkligen från hjärtat,det är inte bara ord.

B: She's out of my life, human nature, heal the world, will you be there, liberian girl, i just cant stop loving you, the lady in my life, the lost children.


Vilken tycker ni är den bästa snabba låten?

A: Give in to me tror jag (går inte heller) men den är powerful :D älskar den.
B: Asså.. det är helt omöjligt att välja. Men thriller är en av dom.


Är detta en blogg för MJ fans ELLER ?

A:Nej den är gjort för Michael,alltså till minne av Michael,och för att MJfans ska läsa den!
B: För båda.


När började ni tycka om han? Var det för att han gjorde något speciellt, eller kom det bara?
A: Som sagt, vi har alltid tyckt om han, men fått reda på mer fakta efter hans död, sorgligt nog. Vi blev nyfikna helt enkelt, men jag förstår inte människor som gillar han bara för dom tror att det är en trend. Så är det verkligen inte. Ja för jag insåg allt bra han gjorde, texterna han skrev,som han verkligen menade. Och hur mycket han skänkte till välgörenhet, och hur mycket han öppnade sig för alla. Och mycket mer.


B: Jag har alltid gillat honom. Växt upp med musiken som jag skrev där uppe. Är född på 90-talet och i slutet av 90-talet la MJ ner sin karriär och då var jag inte så gammal, så jag visste inte att han hade gjort så mycket bra grejer för världen då, och nu har min pappa visat mig och berättat om massa grejer och då blev jag nyfiken helt enkelt. Och till folk som tänker; "fan vad falska dom är, dom gillar han efter hans död", det hade vart en annan sak om vi hade ogillat honom och sagt att han var pedofil och ful och grejer innan, och sen börjat gilla honom efter hans död, ellerhur?

Vilken sak tycker ni är som hans största kännetecken ?
(asså typ tejpen på fingrarna,handsken,hans korta byxor med vita sockar under osv)
Den här frågan är lite spec men plockade han sina ögonbryn?

A: Hatten mest. Sen tycker jag nog hans korta byxor med vita sockar under! ;) inte vet jag ? haha, men jag vet att många killar gör det i smyg.

B: Handsken och hatten :)

Är det sant att barnen som anmälde han för pedofili, sa att det var deras föräldrar som skulle göra det så de kunde få pengar :s?
A: Ja, Jordan chandler erkände. Men Gavin Arvizo erkände aldrig men han har tydligen enligt några rymt utomlands (?) Men hans familj är känd för att lura folk på pengar och utnyttja dom.

B: Det är bara att söka på google "jordan chandler lied" så får man fram hela historien =)


Tror ni att michael jacksons hy förändrades endast för hans sjukdom? eller tror ni att han även använde hudblekning?
A: Ja, han hade ju vitiligo. Han sa själv i en intervju: Tror ni själva att jag vill vara såhär vit? Jag är stolt för min hudfärg.

B: Han hade vitiligo och det gör så att pigmenten i huden förstörs så att man blir vitare. Många som har den sjukdomen gör så att dom blir helt vita för att huden ska bli jämn och fläckarna inte ska synas, HUR man gör det vet jag inte.


Vad har ni att säga till folk som tror han var någon han inte var? till folk som tror på allt som står i tidningarna?
A: Jag vill säga till alla dom: Tidningarna provocerar för att få mer läsare och i och med det tjänar dom massa pengar. Ni som tror på anklagelser och påståenden om Michael som tex. Vittiligo och pedofilrykterna, ta reda på vad som egentligen hände. Som pedofilrykterna,läs om vad domaren sa, hur omöjligt allt i dom 2 fallen var, vad som hände i rättsalen, vad Jordan sa efter hans död, och vad orsakerna till anklagelserna berodde på. Och läs mer om allt bra han gjorde, och hur han var som person!

B: Kort och gott, tro inte på alla rykten som sprids av pressen/media. Om Michael var pedofil så är jag Göran Persson :) Nej men, dom skriver så mycket skit som inte är sann, så tro inte på vad tidningarna skriver.

Har ni varit på konsert?
Svar: Nej tyvärr inte .. Vi önskar verkligen att vi kunde ha gått, men nu är det försent..

Gillar ni sushi? XD hehe
A: Nej, smakade det förut men jag tyckte det var äckligt.
B: Aldrig smakat faktiskt :P

Vad tycker ni om hans coola moves?
A: Loveit
B: Älskar dom.

Vad är det bästa med MJ?
A: Alla hans talanger, hans stora hjärta.
B: Att han var så talangfull, han kunde ju allt! Och att han hade ett hjärta av guld.

Har ni varit i Hollywood?
Svar: Nej i våra drömmar!

Vilka är era favorit moves? :)
A: Moonwalk, och när han typ glider runt, jag vet inte vad det heter, men dom är grymma iaf ! Sen finns det ju måånga mer.
B: Thriller, billie jean, smooth criminal och beat it-dansernas alla moves är galet bra.

Om ni fick välja endast tre låtar med michael jackson att lyssna på resten av erat liv (ganska tragiskt, hehe), vilka hade ni valt?
A: I need you, Say say say och Heal the world (haha, det finns många mer, det e vissa jag gillar lika mycket som dem men det får väl bli dom tror jag..)
B: Billie jean, man in the mirror & rock with you.

Skulle ni kunna säga att ni är "besatta" av michael jackson?
Svar: Nej haha. Vi är som vilka mjfans som helst :) Bara att vi har gjort en blogg tillägnad honom och alla hans fans för att hedra honom.
(A: Jag är besatt på riktigt)
Sämsta låt med michael?
A: Finns ingen!
B: Ingen :D

Hur gamla är ni?

Svar: 14.

Kan ni själv några michael jackson "moves"?

A: Nej försöker lära mig moonwalk av en kompis haha!

B: Skulle vara skönt att kunna skriva "Aa du vet, man kan ju alla självfallet ;)", men ska jag va ärlig så kan jag inga :D Och plus så är jag ingen som skryter. Har inte tålamod till att träna in alla moves haha!


Kommentarer
Postat av: myrins ~

sv: så fint :) ♥

2009-09-06 @ 00:11:18
URL: http://myrins.blogg.se/
Postat av: Ferhat

SV: Det är bra med mig me :D



Vad händer idag då? :D

2009-09-06 @ 03:35:05
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej, jag är med i en tävling där man kan vinna en gitarr. Jag vill jättegärna vinna denna gitarr

till min lillasyrra. Men jag kan inte vinna den utan din röst!

Så snälla du, rösta på min gitarr! <33 Det skulle betyda så otroligt mycket!

Klicka här; www.hannahsgitarr.se/?gitarr=637 och rösta på

denna gitarr! Tack i förhand snälla du! <33



Allt bra med dig ?? ^^

2009-09-06 @ 09:31:38
URL: http://lindadoos.blogg.se/
Postat av: RONJA

sv: inget speciellt.. suttit och läst :)

2009-09-06 @ 10:37:53
URL: http://septembre.blogg.se/
Postat av: elena

tack sötnos :)

2009-09-06 @ 11:10:01
URL: http://eelenas.blogg.se/
Postat av: karolinajonsson

mina svar är uppe nu :D

2009-09-06 @ 12:33:15
URL: http://jonssonfotograferar.blogg.se/
Postat av: jennifer

bra svar! :)

haha ja :D

2009-09-06 @ 13:07:22
URL: http://sameoldjennifer.blogg.se/
Postat av: bavve amin

inga problem. tack så mkt

2009-09-06 @ 14:02:13
URL: http://baveamin.blogg.se/
Postat av: PhotoMujkic

Åh! JAg var på hans HIStory turné i Göteborg -97. Mäktigt! Och skulle ju till London. : (

2009-09-07 @ 15:17:55
URL: http://mujkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0