Topp 10

Nu är det här kanske inte vad min bloggpartner tycker, men vad jag tycker i alla fall, den ena av oss!

Det är skitsvårt att välja, nästan omöjligt, för jag tycker att nästan alla låtar är bra, men jag ska försöka. Det kanske inte blir i ordning, men dom låtarna jag gillar mest skriver jag upp.

1. Billie Jean, det är en låt jag alltid gillat, sen jag var liten faktiskt. Min pappa lyssnade mycket på MJ och jag kommer ihåg för några år sen när min pappa visade mig massa videoklipp på MJ när han uppträdde den här låten, och pappa skulle försöka göra moonwalk...... Och jag försökte ju självklart eka efter. Men när jag var mindre så tyckte jag att det var lite konstigt att han hade för korta byxor, men  jag fattade ingenting då! Det var hans stil och nu tycker jag att den är skitgrym. Jag älskar texten och melodin och ja allt med låten tycker jag är bra.

2. Heal the World & Man in the Mirror, det är nog de bästa låtarna MJ har gjort som handlar om världen, naturen, världens barn och allt det där. Jag får en speciell känsla av Heal the World när jag hör den för när jag fick höra att MJ var död så satt jag i bilen och då kom den här på radion. Den är så fin för ingen annan sångare skulle ta sig tiden att skriva en låt(ar) om att man ska förändra världen och så.

3.  Thriller, blir skitglad av låten och jag tror inte att det är många som undrar varför. Skön helt enkelt.

4. Human nature, har verkligen genomtänkt text. Jag fattar inte hur man kan skriva sådär bra låttexter, beundrar dom som kan skriva låtar för det skulle fan inte se bra ut om jag skrev en, har så jävla dålig fantasi när det kommer till sånt. Och hans röst i låten, jag dör.

5. Rock with You, jag vet inte vad jag ska skriva om den här låten, älskar den på nåt sätt bara. Kanske för att texten och flowet är så bra? Men alla hans texter är ju bra! Känner att jag måste skriva nåt nytt nu..

6. Beat it, får jag inte glömma. Den är lite rockig sådär och även fast jag egentligen inte gillar rock så älskar jag den här, det är bara MJ som kan göra rock bra. Och plus så diggar jag dansen i videon, och dansen som dom där killarna som ska bråka kör, dom dansar och bråkar samtidigt, fan vad smart! 

7. Dirty Diana, lätt en av MJ's bästa låttexter. Det är som en historia i den och det är det jag gillar, och den här är också rockig and i looooooove it.

8. The Way You Make Me Feel, älskar i början av videon när han sjunger YOU KNOCK ME OFF OF MY FEET NOW BABY! WOOOOOOOH, och så börjar låten. Så diggar jag hans juckningar i videon också :D Låten sätter sig på hjärnan, galet skön.

9. Who Is It, han har mörkare röst i låten, det har han ju på hela Dangerous skivan iofs men i alla fall, i like it för man har ju mest hört hans ljusa röst, och hans "high-pitched-voice" när han sjunger. Och basen i låten är bäst, texten vet ni nog vad jag tycker om.

10. You Rock My World, bästa låten på hans sista album. Inte hans stil direkt och man hör att låten är "ny", men det är ju bra med lite förändring ibland och han lyckades.




Kommentarer
Postat av: hooppe

alla e ju bra!!!!

2009-08-03 @ 20:32:38
URL: http://fluffpudel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0