Skriver av mig

Jag tänkte skriva av mig lite nu, inläggen har blivit tråkiga som fan på sista tiden och det ursäktar vi för. Jag ska skriva allt jag har på hjärnan nu för det blir bäst så, och om det blir rörigt så får det bli det för min hjärna är ganska rörig haha. Men nu kör jag bara.

Har berättat det här förut men jag säger det igen, för alla nya läsare dårå. Enda sen jag var liten och innan jag ens fanns så har min pappa lyssnat på MJ, jag har alltid hört hans musik i bakgrunden, men jag var ju så liten så jag visste fan inte ens vad musik var då. Men när jag blev större, typ 10-12, så började pappa visa mig videosar på MJ där han sjöng och dansade till billie jean och thriller och alla dom där, och jag tyckte han var cool men fattade ändå inte så mycket, brydde mig typ bara om skitmusik, och vad jag lyssnade på för längesen ska vi inte ens gå in på haha. Sen när jag blev lite äldre så visade han igen och berättade lite saker om honom och sen när han dog så fick jag ett slag i magen kändes det som, en eyeopener kan man säga, blev så chockad och samtidigt som jag fick veta att han hade dött på spelades heal the world på radion så jag undviker att lyssna på den nu för jag börjar bara böla när jag hör den. OFTA han är död, tänkte jag. Michael Jackson kan inte va död? Han ska ju göra massa konserter i london ju vafan? Men det visade sig att han hade dött och jag frågade pappa lite saker och sen så sökte jag på videos, och ja, folk kan tycka att det är falsk och idiotiskt att man tar reda på saker efter att han har dött, men är det så konstigt då? Han hade lagt ner sin karriär när jag var 5 år typ och jag tror inte en liten unge på 5 år sätter sig framför datan och söker runt om MJ, nej nej det var inte sånt man tänkte på som liten. Och det ska jag inte ljuga om, jag tror det är många som känner som jag, därför jag skriver det här. Många anser att MJ har varit deras idol sen dom var liten bara för att dom har lyssnat på en låt med honom för läääängesen, men sanningen är att han var inte min idol när jag var liten. Hade bara hört nåra låtar med honom. Jag visste bara att han var en stor kändis, visste inget om hans privatliv eller hur han var som person. Jag läste inte tidningar heller. Men jag hade ju självklart fått höra om alla rykten sen när jag blev äldre, men jag varken trodde eller trodde inte på dom för jag visste inget om det och kunde därför inte uttala mig om det. Och jag har aldrig aldrig sagt att han är dålig eller ful, för det hade varit löjligt om jag hade ogillat honom innan han dog och sen efter det börjat gilla honom, det kan jag hålla med om. Men man måste ge dom som sagt saker om honom innan en chans också, det är inte så lätt när tidningarna har skrivit så mycket skit om honom. Men samtidigt, varför ska man tro på rykten? Det är oftast bara ren bullshit. Glädjs över vad han har gjort för världen, för alla barn. Long live the king ;)


Kommentarer
Postat av: lili

Åkte jusst över hela solletuna..

2009-09-17 @ 15:35:32
URL: http://misslili.blogg.se/
Postat av: alicia

Va fint <3

Det är typ samma här för mig ;( Fast min pappa lyssnade inte hellr på honom hade bara hört Bad och så på Rädda Willy (som jag älskade runt 6-7 årsåldern) där hörde jag Will you be there och tyckte den var bra. (DUM SOM JAG ÄR TAR JAG INTE REDA PÅ VEM DET ÄR).. och, sen inget mer med det :( <3

2009-09-17 @ 15:51:30
URL: http://speeechless.blogg.se/
Postat av: alicia

Oj råkade skicka för tidigt. Aa men iaf, sen när han dog, tog pappas 'tjej' eller va man ska säga med sig Michael Jackson Bad skivan och Number Ones videosarna. Och ja, >.< jag var galen typ. sen när dangerous visades blev det bara mer och mer.. Kan vi lyssna på Michael Jackson? Snälla, Michael Jackson skivan? Åh snaälla spela Man in the mirror! MICHAEL JACKSON MICHAEL JACKSON MICHAEL JACKSON!!!!



I LOVE YOU MJ

2009-09-17 @ 15:53:44
URL: http://speeechless.blogg.se/
Postat av: sophie

älskar hur ärlig du är och inte säger att du lyssnat på honom i tusen år... Jag själv var besatt av honom mellan sexan och sjuan, men i slutet av åttan började det försvinna och nu går jag i nian och han har dött. Jag blir lite sur på folk som skrattade åt mig när jag tog med mig hans musik i sexan men som nu lyssnar på honom... haha :D jaja, fortsätt med din blogg för den äger! <3

2009-09-17 @ 16:45:21
Postat av: Anonym

jättebra skrivet. min historia är i princip lika dan

2009-09-17 @ 17:12:12
Postat av: MJfan

Bra skrivet! :)

2009-09-17 @ 20:04:29
Postat av: mathilda

omg, jag känner igen mig i precis allt du skriver. preis allt.

2009-09-18 @ 06:33:46
URL: http://mathildateresia.devote.se
Postat av: Maria

du har såååå RÄTT!!!! ;D

2009-09-18 @ 16:09:18
Postat av: camilla

så jävla bra skrivet, precis så som jag känner med. jag hittade den här bloggen nyss å blev överlycklig, att det fanns någon mer som verkligen älskade/älskar Michael.

Första gången jag hörde honom var jag också runt 9-10. jag kommer verkligen att fortsätta läsa den här bloggen.

R.I.P. MJ <3

2009-09-19 @ 18:40:46
URL: http://camillaajohansson.blogg.se/
Postat av: Amanda

Sjukt bra skrivet! Så var det ungefär för mig också. Min pappa och min bror gillar honom och har gjort det sen jag var liten, men jag har aldrig riktigt brytt mig om att lyssna på honom. Sen när han.. dog så var ju Dangerous tour på tv och då.. blev jag besatt.

Jag förstår inte varför folk gör en så stor grej av det.

2009-09-19 @ 23:02:40
URL: http://supermanda.blogg.se/
Postat av: Linn

Håller med dig till 100%. Och jag blir riktigt ledsen varje gång påstår att jag inte skulle vara ett äkta Michael fan. Jag älskar MJ och jag är arg på mig själv att jag inte fanns där o stöttade honom under hans sista år men jag precis som du är född efter hans storhetstid ( eller hans storhetstid kommer ju vara förevigt men du fattar) och jag har inte heller växt upp med hans musik och jag brukar skälla på mina föräldrar pga det ;)



måste även till läga att din blogg är väldigt kul att läsa. Hoppas att du ser denna kommentar äcven fast du inte verkar vara så aktiv med bloggen längre. MJ 1958-Forever

2010-06-08 @ 20:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0